Ligitas Vucenas dienasgrāmatas

Fails
Ak161-Ligitas-Vucenas-dienasgramatas-12-0004
AtšifrējaBirute
Pabeigts
Pārbaudīts
Izveidots2020-10-20 20:56:48
Labots2020-10-20 21:40:22
Atšifrējumskrēslā zilie priekšmeti liksies gaišāki, nekā tie redzami dienā. Mākslīgā gaismā sarkanās, oranžās un dzeltenās krāsas liksies gaišākas, bet pretstatā šīm siltajām krāsām aukstās - zilā, zaļā, violetā - liksies tumšākas, sarkanā krāsa pie tam liksies vairāk piesātināta, oranžā- sarkanīga, gaiši dzelteno grūti būs atšķirt no baltās, violetā liksies sarkanāka.
Ja vērosim ēnas aukstā gaismā, tās liksies siltas, siltā gaismā ēnas būs aukstas.
Ir krāsas, kuras gleznā it kā nāk uz priekšu un ir tādas, kas vairāk aiziet dziļumā. Siltās krāsas mums liekas tuvākas, aukstās - attālinās. Smagas un vieglas krāsas. Zemes krāsa smagāka, tāpat arī siltās krāsas, bet aukstās krāsas- vieglākas.
Sagatavošanās gleznošanai.
Izvēloties papīru darbam, jāatceras, ka rupjāks grauds der vairāk ainavai un uzmetumiem, sīkāks- ģīmetnēm, figuralām kompozīcijām, puķēm. Ieteicams ņemt krāsu komplektu "Ļeņingrad" No otām jāņem viena platāka papīra samitrināšanai, otra mazāka sīkumu izzīmēšanai un divas dažāda lieluma otas gleznošanai. Viena no tām vajadzīga, lai rīkotos ar tīru ūdeni, otra plakanāka, nepieciešama smidzināšanai.
Plašais piliens.
Ja grib radīt pāreju no tumšāka krāsas toņa uz gaišāku vai no vienas krāsas otrā, katrai nākošajai svītrai krāsu arvien vairāk atšķaida ar ūdeni vai jau iepriekš sagatavo citu krāsu. Pie mazāku laukumiņu uzlikšanas rodas lieli pilieni, kurus jāsteidz noņemt ar ne pārāk slapju otu vai filtrpapīru.
Zīmējums
Lai grafita putekļi nesaduļķotu gleznojumu,ieteicams zīmulī pagatavoto zīmējumu no jauna pārzīmēt ar otiņu, izvēloties kādu ļoti vieglu pelēku krāsu. Angļu klasiķi šo pelēko toni gleznu pārzīmēšanai sastādījuši no kobalta un Indijas sarkanās, priekšplānam viņi ņēmuši Indijas sarkanās vietā dedzināto okeru vai kraplaku.
Jau zīmējumā der paredzēt spīdošo gaismu vietas, kuras viegli apvelk ar zīmuli un ieklāj ar gumijas līmi.
Vienkrāsains akvarelis- sēpija?
Gleznošana ar vairākām krāsām
Dzidras krāsas - Indijas dzeltenā, kraplaks, Berlines zilā, daļēji dedzināta Sjenas zeme. Tām būtu jāpievieno dedzinātais ziloņkauls, gaišais okers, ultramarins, zilais kobalts, sarkanais kadmijs, gaišais dzeltenais kadmijs, angļu sarkanā un smaragdzaļā.
Iesāk strādāt ar tā saucamo galveno toni. Šo toni lieto, lai mīkstinātu baltā papīra spožumu. Kad papīrs pēc zīmējuma nomazgāts un sagatavots labākai krāsas uzņemšanai, iejauc trauciņā dzeltenā okera un tumšās kraplakas maisījumu. Ja glezno gaišu dienu, pārsvarā jāņem okers, ja tumšu, nomākušos, tad pārsvarā kraplaka. Daži šai ieklāšanai izvēlas Indijas dzeltenās un dedzinātās Sjenas zemes vai dzeltenā okera un vermetjona maisījumu. Šis sagat. tonis stipri jāatšķaida ar ūdeni, lai tas neietekmētu virsējās krāsu kārtas. Kad papīrs nožuvis, ar plato otu pārklāj to ar ūdeni, lai noskalotu tos krāsu pigmentus, kas nav nostiprinājušies uz papīra.
Atšifrēt tekstu
Atslēgvārdi
AtšifrētIzvēlies cituBiežāk uzdotie jautājumi

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lapas lietojamību un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai lulfmi.lv digitālajos resursos. Uzzināt vairāk.

Tēzaurs